» »

Pickelartige rote Flecken an Armen

s$ebui99 hat geantwortet

Auch ich hab das problem mit den roten pickelchen an den ober und unterarmen doch meine hautärztin verschrieb mir folgendes..

1. keratosis forte widmer sollte man abends auftragen!

2. balneum hermal badezusatz (jeden tag beim duschen auftragen und beim Baden)

3. Produkte vom toten meer (Badesalz ist ein Wundermittel)

4. Ab ans Meer!!!! (die Lufttemperatur ist am Meer ganz anders, und macht das hautbild schöner)

und wenn man das regelmäßig macht verbessert sich das Hautbild um einiges!!

viel glück

mein bruder, der zur zeit als turnusarzt auf der dermatologiestation arbeitet, hat mir den selben tipp gegeben.

eben diese creme + meersalzprodukte.

ich gehe morgen die sachen kaufen und berichte dnan, ob's auch bei mir geholfen hat :-)

-,diamon,d2;1- hat geantwortet

Ja, schreib mal, ob das was bringt..

bin auch eine "Geplagte".... es hält sich zwar noch in Grenzen, aber bei mir sind auch die Oberarme am meisten betroffen, dann aber auch noch mal mehr, mal weniger die Unterarme, Oberschenkel und Hintern. Naja, im Sommer in der Sonne wird es besser, aber wirklich glatt ist meine Haut nie....

also würd mich auch interessieren, ob diese Salbe was bringt!

Lg

*:)

rvazzi>fumBmlxi hat geantwortet

ich würds auch erstmal mit meersalzprodukten und den oben beschrieben sachen probieren bevor man zur aloe vera greift, was ja ziemlich in den geldbeutel geht ;-)

ich habe auch diese pickelchen an den oberarmen

(aber sind net so viele) und bei mir kommt hinzu, habe noch ein feuermal aufm oberarm ;-)

früher hats mich gestört wollte es sogar abdecken, aber inzwischen ist mir das doch egal...du bräune im sommer bemerkt mans außerdem net so ;-D

tgutti_gfruxtti hat geantwortet

hab ein Aloe Vera Hautschutzgel zuhause? nützt das dann auch gegen diese pickelchen an den oberarmen?

hab das nämlich auch und drück die zeitweise aus. jetz is mein oberarm aber dementsprechend gekennzeichnet durch einige narben und pickelchen gibts immer noch :-(

e&loQcin9x9 hat geantwortet

Ich habe auch diese Pickelchen an den Armen und mittlerweile auch an der Innenseite der Oberschenkel. Ich habe echt gedacht, ich sei der einzige Mensch, der sowas hat und bin beruhigt, dass das nicht so zu sein scheint.

Ich werde die oben aufgezählten Sachen mal ausprobieren und dann berichten.

Danke und Gruß

ecloc0in9x9 hat geantwortet

an sebi99

Hallo sebi99,

ich war vor einigen Tagen in der Apotheke und habe nach "keratosis forte widmer" gefragt und die Dame konnte damit überhaupt nichts anfangen. Sie hat wohl auch unter widmer geguckt und nichts gefunden. Bist du sicher, dass das der richtige Name ist?

liebe Grüße, elocin99

l"adystAantLoxn hat geantwortet

keratosis pilaris

hallo ihr lieben..

ich suche seit langem nach einem namen fuer diese kondition/umstand (wuerde es nicht krankheit nennen :-) )

aufjedenfall hat mein ehemann diese kondition/umstand und ich finde es ja gar nicht so schlimm aber er findet es furchtbar...maenner %-|

ich habe einige sachen gefunden die euch von hilfe/rat sein koennten, leider ist es meist in english, da wir in england leben also, verzeiht mein deutsch...

viel glueck und danke an eure tips :-x

diese seite gibt euch ne kleine info mit images:

http://72.14.207.104/search?q=cache:PAK0PEsBzJkJ :[[http://www.aocd.org/skin/dermatologic_diseases/keratosis_pilaris.html+keratosis+pilaris&hl=de&gl=de&ct=clnk&cd=2]]

diese seite ist suuuuper genial, hilf bei ganz vielen beschwerden @:)

http://72.14.207.104/search?q=cache:9SsNhfjtVXEJ :[[http://www.emedicine.com/derm/topic211.htm+keratosis+pilaris&hl=de&gl=de&ct=clnk&cd=3]]

und wenn ihr keine lust habt die ganze seite zu lesen, aber ihr wollt die essence der seite herausfinden wollt, naemlich die heillung von diesem unangenehmen kondition/umstand, dann :

treatment:

Medical Care: No cure or universally effective treatment is available. Symptoms usually remit with increasing age.

* General measures to prevent excessive skin dryness (eg, use of mild soaps) are recommended.

* Some available therapeutic options include emollients, lactic acid, tretinoin cream, alpha-hydroxy acid lotions, urea cream, salicylic acid, and topical steroids. Mild cases may improve with emollients.

* More prominent inflammatory eruptions may benefit from a limited 7-day course of a medium-potency, emollient-based topical steroid applied once or twice a day followed by a routine of twice-daily applications of a compound preparation of 2-3% salicylic acid in 20% urea cream. Advise the patient to gently massage lotions into the affected area. After attaining initial control, patients can then be placed on a maintenance regimen.

* Although calcipotriol ointment has been used effectively for various forms of ichthyosis, it has not demonstrated a therapeutic effect for KP in clinical trials.

Surgical Care: Surgery is not indicated.

Consultations: Consultation with a dermatologist is appropriate for refractory or widespread cases.

Diet: KP has no dietary associations.

Activity: KP does not limit any patient activities.

noch eine weitere seite fuer medicamente:

http://72.14.207.104/search?q=cache:sG1G8ggcDuEJ :[[http://www.emedicine.com/ped/topic1246.htm+keratosis+pilaris&hl=de&gl=de&ct=clnk&cd=4]]

MEDICATION Section 7 of 11 Click here to go to the previous section in this topic Click here to go to the top of this page Click here to go to the next section in this topic

Author Information Introduction Clinical Differentials Workup Treatment Medication Follow-up Miscellaneous Pictures Bibliography

Drug Category: Alpha hydroxy acids -- Alpha hydroxy acid is a normal constituent of tissues and blood. Acids act as humectants when applied topically and may decrease corneocyte ochesion.

Drug Name

Ammonium lactate cream (Lac-Hydrin cream 12%) -- Emollient available in 225-g and 400-g bottles and promotes hydration and removal of excess keratin. Contains lactic acid, an alpha hydroxy acid that has keratolytic action, thus facilitating release of comedones.

Adult Dose Apply to affected area bid/tid

Application to the skin while moist after washing or bathing enhances the moisturizing effect

Pediatric Dose Apply as in adults

Contraindications Documented hypersensitivity

Interactions None reported

Pregnancy C - Safety for use during pregnancy has not been established.

Precautions Apply hydration, moisturizers, and possibly topical corticosteroids until fissures and inflammation are reduced; transient stinging, burning, erythema, and peeling have been noted after application of ammonium lactate lotion, especially when applied to abraded, inflamed, or irritated skin

Drug Category: Emollients containing urea -- Topically applied urea has a hygroscopic effect by increasing the water retention in skin and it decreases pruritus.

Drug Name

Urea cream 20% (Carmol 20, Ureacin, Lanaphilic) -- Application of 20% urea promotes hydration and removal of excess keratin.

Adult Dose Apply to affected area bid/tid

Application to the skin while moist after washing or bathing enhances the moisturizing effect

Interactions None reported with topical use

Precautions Apply hydration, moisturizers, and possibly topical corticosteroids until fissures and inflammation are reduced; transient stinging, burning, erythema, and peeling have been noted after application of 20% urea, especially when applied to abraded, inflamed, or irritated skin

Drug Category: Gels containing salicylic acid -- These agents produce desquamation of the skin's horny layer. Keratolytic at concentrations of 2-6%.

Drug Name

Salicylic acid 6% (Keralyt gel) -- Removes excess keratin.

Adult Dose Apply a thin layer to affected area qd/bid

Contraindications Documented hypersensitivity; prolonged use in infants, patients with diabetes mellitus, and patients with impaired circulation (not recommended); use on moles, birthmarks or warts with hair growing from them, genital or facial warts or warts on mucous membranes, irritated skin, or any area infected or reddened

Precautions Burning and irritation at site of exposure may occur; avoid contact with mucous membranes and eyes; prolonged use over large areas, especially in children, may result in salicylate toxicity

Drug Category: Retinoids -- Retinoic acid decreases ochesiveness of follicular epithelial cells, stimulates mitotic activity, and increases turnover of follicular epithelial cells.

Drug Name

Tretinoin (Retin-A 0.025% - 0.1% cream) -- Reduces ochesion among keratinized cells.

Adult Dose Begin with lowest tretinoin concentration and increase as tolerated; apply hs or qod; decrease application frequency if irritation develops

Interactions Toxicity increases with coadministration of benzoyl peroxide, salicylic acid, and resorcinol; avoid topical sulfur, resorcinol, salicylic acid, other keratolytics, abrasives, astringents, spices, and lime

Precautions Photosensitivity may occur with excessive sunlight exposure, wear sunscreen over exposed areas; during the first few wk, the patient may experience redness, burning, or peeling; most patients adapt to treatment; switch those who become excessively irritated to qod or q3d therapy; do not apply to mucous membranes, mouth, and angles of nose

Drug Category: Topical corticosteroids -- These agents elicit anti-inflammatory and immunosuppressive properties.

Drug Name

Triamcinolone acetonide 0.1% cream (Aristocort, Kenalog) -- A moderate-potency steroid with anti-inflammatory properties. It treats inflammatory dermatosis that is responsive to steroids. It decreases inflammation by suppressing the migration of polymorphonuclear leukocytes and reversing capillary permeability.

Adult Dose Apply sparingly to affected areas qd/bid until inflammatory component begins to resolve (typically 7 d)

Pediatric Dose Apply as in adults with caution

Contraindications Documented hypersensitivity; fungal, viral, and bacterial skin infections

Precautions As with all topical corticosteroids, skin atrophy with telangiectasia, stria, purpura, and acne may occur; limit the use of topical steroids to the initial inflammatory treatment phase; long-term use of topical corticosteroids has no role in keratosis pilaris; limit tube size to reflect area and duration of treatment; do not use in decreased skin circulation; prolonged use, applications over large areas, and use of potent steroids and occlusive dressings may result in systemic absorption; systemic absorption may cause Cushing syndrome, reversible HPA axis suppression, hyperglycemia, and glycosuria

FOLLOW-UP Section 8 of 11 Click here to go to the previous section in this topic Click here to go to the top of this page Click here to go to the next section in this topic

Author Information Introduction Clinical Differentials Workup Treatment Medication Follow-up Miscellaneous Pictures Bibliography

Complications:

* Secondary bacterial infections can occur in traumatized lesions.

Prognosis:

ich hoffe es hilft euch und viel glueck euch allen.

ps bleibt bloss fern von antibioticas !!!!!!!!!:-o

l,azdyst|anxton hat geantwortet

therapy fuer KP

also hier das klingt echt nett :

[[http://www.dermadoctor.com/product.asp?productid=850&AID=5128]]

P Duty™ is a concentrated treatment with potent antioxidant Green Tea, moisture replenishing Hyaluronic Acid and texturizing Dimethicone.

Contains:

Glycolic Acid - Powerful skin smoothing AHA

Sodium Glycolate – Glycolic Acid salt with buffer

Green Tea – Botanical antioxidant & soothing anti-inflammatory

Urea - Humectant

Algae – Soothing botanical

Sodium Hyaluronate –Potent hydrating agent

Dimethicone – Barrier agent – reduces moisture evaporation

• Dermatologist Tested & Approved

• Non Comedogenic

• Non Irritating

• Allergy Tested

• Fragrance Free

• Dye Free

• No Animal Testing

lCad?ystSantoxn hat geantwortet

[[http://www.keratosis-pilaris.com/]]

ganze page um KP!!!:)D

e`lmi0x01 hat geantwortet

Hallo..

Wolle euch fragen ob ihr mir vielleicht helfen könnt ! :°(

Ich bin schon total verzweifelt.

Habe schon seit ca. 6-7 Jahren kleine und große arg aussehende Pickelchen auf den Armen!

Ich weiß nicht mehr was ich machen soll.

Ich versuche schon seit Jahren diese "Teile" wegzubekommen, doch es hilft gar nichts!!

Ich habe schon von Antibiotika über verschiedene Hautcremes alles durch!

Ich schäme mich für meine Arme, da sie durch das ganze auch schon sehr starke Narben davon getragen haben.

Ich kann nicht mal im Sommer kurzärmlig raus gehen...oder bzw nicht gerne.

Auch zu den anderen Geschlecht fühle ich mich nicht mehr attraktiv.

Vielleicht könnt ihr mir da weiter helfen!

Ich halte das nicht mehr aus !!!!!

Ganz liebe grüße und Danke im Voraus!

Eli

g7reen-eAyes-XxD hat geantwortet

also ich hatte das auch mal....

ein luffa handschuh...oder ein luffa massage pad hilft...

ich hab ihn alle zwei tage benutzt (aber trocken nicht nass!!! --> geht zwar auch...dauert aber länger)

anschließend mich mit einer bodylotion für trockene haut eingecremt...nach 3 anwendungen wars schon fast weg...bereits nach der ersten sieht man fortschritte!!!

dieser handschuh ist nicht teuer 3-5€...und lotion hat glaub ich jeder zu hause....

(p.s. ich hab mir ein luffa massage pad beim rossmann für 1.,99€ gekauft und es hat geklappt)

also viel glück

:)z

Wollen Sie selber etwas dazu schreiben?

Dann melden Sie sich an bzw. lassen Sie sich jetzt registrieren, das ist kostenlos und innerhalb weniger Minuten erledigt. Interessant sind sicher auch die übrigen Diskussionen des Forums Allergien oder aber Sie besuchen eines der anderen Unterforen:

Dermatologie · Umwelt und Gesundheit

Nicht angemeldet: Anmelden | Registrieren | Zugangsdaten vergessen? | Hilfe

Startseite | Impressum | Nutzungsbedingungen | Netiquette | Datenschutz   © med1 Online Service GmbH